Tuesday, September 09, 2008

xde tajuk

Selasa, 9 september 2008. AKu diarahkan oleh sedara Boss untuk ke Kampus USIM Pandan Indah. Untuk mengahdiri meeting defect Fakulti Pergigian yang dah siap tapi belum nak serah2..
Meeting kali ni xbest sbb xde karipap dan teh o..hhehehe maklumla puasa.

Habis meeting, pulang ke Nilai dengan perasaan mengantuk ya amat.. Bawak keta tak berani laju2. Takut silap simpang...hehe. Tiba di opis..rehat kejap...telefon 'mem' rindu kot. Pastu balik rumah sewa.. Hajat dihati nak pegi soping barang untuk rumah baru..tapi aku baru teringat kene standby malam ni.. 6.30ptg aku xsolat asar lagi (aku betul2 sudah tersasar) basuh periuk nasik. Member serumah tepon, suruh masak nasik.

Aku masak nasik dan solat.. selsai solat terus cari ape2 yang aptut untuk di masak..aku nampak ayam, lada puti, bawang besar dan kayu manis beserta buna lawang.. masa semakin suntuk. Jma menunjukkkan pukuk 6;45..aku ada hanya 30 minit.. hmm masak ayam kicap oke gak...aku berfikir dengan pantas..

Tepat 7:11 ayam mask kicap siap... nasib baik buleh makan.. selama ramadhan ni sekali je makan kat luar. Itu pun orng belanja. Sepanjang pose ni aku suke masak. Malas nak makn kat luar.. rasa sama je..baik masak sendiri..

So kepada sape yang nak bagi resipi sila bagi.. aku dah busan makan ayam kicap, sambal sadin, kari sadin, sup ayam..ualang2 benda tu je.. sape2 ade idea ape nak mask untuk sepanjang ramdhan ni buleh la bagi eh.

Sekarang aku kat opis. kene stndby...kul 10:30 baru balik... xwat ape2 jadi tulis la blog. xde yang menarik pun.. Oh ya.. kepada yang ingin beraya di rumah aku silakan. Kat Nilai sekarang aku dah dok sendiri..dok rumah kakitangan..jadi leh la sape nak raya.. nati aku hidangkan air sirap.

Alamatnye sape tau pegi USIM tanye kat pak gad rumah kakitangan penting mane? Rumah En Fadhlan.. ataupun pakgad selalu kate rumah kelamin (sbb pak gad banyak askar pencen).

ok sekian..
aku nak wat keje.
wassalam

No comments: